Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

Γιάννης Σπανός

1-33

’Φουρτούνιασεν ἡ θάλασσα κ’ ἐβουρκωθῆκαν τά βουνά!
Εἶναι βουβά τ’ ἀηδόνια μας καί τά οὐράνια σκοτεινά,
κ’ ἡ δόλια μου ’ματιά θολή-
Παιδί μου! Ὥρα σου καλή!



Εἶναι φωτιά τά σπλάχνα μου, καί τό κορμί μου παγωνιά!
Σαλεύ’ ὁ νοῦς μου, σάν δενδρί ποῦ στέκ’ ἀντίκρυ στόν Χιονιά,
καὶ εἶναι ξέβαθο πολύ-
Παιδί μου! Ὥρα σου καλή!

Βοΐζει τό κεφάλι μου, σάν τοῦ χειμάρρου τήν βοή!
Λειποθυμᾷ ἡ καρδούλα μου, καί μοῦ ἐκόπηκ’ ἡ πνοή,
στό ὑστερνό σου τό φιλί-
Παιδί μου! Ὥρα σου καλή!...


Μουσική Γιάννης Σπανός
Στίχοι Γεώργιος Βιζυηνός * 
(Βιζύη Ανατολικής Θράκης 1849 - Αθήνα 1896)
Ερμηνεία Γιάννης Πουλόπουλος **



34-66

Πουλί από κλώνο μισερό
πιάστηκε το’ να σου φτερό
με τ’ άλλο σου σπαράζεις
και κρέμεσαι και κράζεις

Μα εκεί που σκάλωσες πουλί
βοήθεια ανθρώπου δεν βολεί
μήδε κι’ ανθρώπου χέρι
να σε γλιτώσει ξέρει

Αναίσθητα είναι τα κλαδιά
ξερά κλαδιά χωρίς καρδιά
σκοτείνιασε θ’ αρχίσει
να λιανοψιχαλίσει

Και μια που κάκου πολεμάς
μια απ’ τις φτερούγες σου κρεμάς
Θέ μου δεν το λυπάσαι
όσο ψηλά και να’ σαι
ζέσταν’ αν θέλεις μόνο
τον παγωμένο κλώνο

Μουσική Γιάννης Σπανός
Στίχοι Τέλλος Άγρας *
(Ευάγγελος Ιωάννου , Καλαμπάκα 1899 - Αθήνα 1944) 
Ερμηνεία Καίτη Χωματά **

67-99
ΗΡΘΕΣ ΕΨΕΣ

Ήρθες εψές στον ύπνο μου
και μου ψιθύρισες,
πως απ’ τα ξένα, μάνα μου,
εξαναγύρισες.

Τρέχω καλώς να σε δεχτώ 
προς το ακρογιάλι σου,
να γύρω όπως κι έναν καιρό
μες στην αγκάλη σου.

Μα βρίσκω ολέρμο το γιαλό,
έρμα τα κύματα,
και παίρνω το δρομί και πάω
πέρα στα μνήματα.

Ήρθες εψές στον ύπνο μου
και μου ψιθύρισες,
και απ’ τα ξένα, μάνα μου,
δεν ξαναγύρισες.

Μουσική: Γιάννης Σπανός 
(Κιάτο Κορινθίας 26η Ιουλίου 1934 - Αθήνα 31η Οκτωβρίου 2019)  
Στίχοι: Σωτήρης Σκίπης *
(Αθήνα 1881 - Γαλλία 1952)
Ερμηνεία: Γιάννης Πουλόπουλος **
(πρωτοερμηνεύτηκε από τον Μιχάλη Βιολάρη)
* «Negatio et in somnio». Silentio dissolutio, 1903. Η. Ν. Αποστολίδης, Ανθολογία 1708-1933. Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», χ.χ. 408. Ποιος το βρίσκει το φίλημα και το αρνιέται ποτές; [«Ποιος βρίσκει το φίλημα»], 1. Η νύχτα της Πρωτομαγιάς, 1909. Η. Ν. Αποστολίδης, Ανθολογία 1708-1933. Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», χ.χ. 408.



2019 yahooxaxaxouxa.blogspot.com





"Γιάννης Σπανός"






Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Από την 27η Απριλίου 2013 και μετά, δόθηκε, για πρώτη φορά, η δυνατότητα σχολιασμού των αναρτήσεων, σε αυτό, εδώ, το ιστολόγιο.

Πνευματικά δικαιώματα © 2010 - 2024 yahooxaxaxouxa.blogspot.com όπου αναφέρεται, σημειώνεται.
To yahooxaxaxouxa.blogspot.com δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες άλλων δικτυακών τόπων στους οποίους παραπέμπει μέσω «δεσμών» (links).

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP