Σάββατο, 14 Μαΐου 2016

«Navajo Joe» (1966)



«Navajo Joe» (1966)Για εκδίκηση κατά αυτών οι οποίοι κατάσφαξαν την γυναίκα του και ανθρώπους της φυλής του «διψά» ένας ινδιάνος πολεμιστής.

[«Μπορούσε να βρει άλλη ινδιάνα», ίσως, αντιτείνει, στο παρών σημείο, όποιος ...διακρίνεται για το -οφειλόμενο στην χαιρεκακία του, (προφανώς στην χαιρεκακία του)- κακόγουστο χιούμορ του...

Nicoletta Machiavelli
Nicoletta Machiavelli
Καλόγουστο, στην προκειμένη περίπτωση, χιούμορ, θα είχε, όποιος π.χ. γνωστοποιούσε, ή, απλώς, υπενθύμιζε, το τι παραδέχτηκε, σε συνέντευξή του, στις 30 Ιανουαρίου 2007, ο πρωταγωνιστής της, συγκεκριμένης, κινηματογραφικής, ταινίας. «Ήταν η χειρότερη εμπειρία της ζωής μου», είπε, ό Μπάρτ Ρέινολντς, συμπληρώνοντας: «Αυτή η ταινία, είναι τόσο κακή, που θα έπρεπε να προβάλλεται μόνο μέσα σε φυλακές. Ή, μέσα σε αεροπλάνα. Γιατί, μόνο μέσα από μία φυλακή, ή, μέσα από ένα αεροπλάνο, δεν έχεις δυνατότητα διαφυγής!»

Ceausescu Palace V by Gustaw
Ceausescu Palace V by Gustaw
Έχει «γυρίσει» και επιτυχημένες κινηματογραφικές ταινίες ο σκηνοθέτης Sergio Gorbucci αλλά και σε κάποιες, εξ αυτών, όπως είναι π.χ. η «Il Grande Silenzio», δεν είναι μικρά, ή, λίγα, τα όσα χωλαίνουν. (Άλλοτε το σενάριο, άλλοτε η πρόθεση κ.ο.κ.). Πρόκειται, άλλωστε, για σκηνοθέτη, ο οποίος «έκανε ''ταμείο''» και με χρήσιμα, στην κομμουνιστική, ή, στην αναρχική πομφόλυγα, πτώματα - (σορούς αδικοχαμένων). Ή, αλλιώς πως, για «προοδευτικό με βίλα», όπως χαρακτήριζε, «τους αναρχοκομμουνιστές, καλλιτέχνες, με τις πουράκλες στο χέρι», ο Sergio Leone. 

Δεν είναι εκεί το ζήτημα, όμως: 

Γνωστό και δη από παλιά, δα, (και) το ...ηθικό πλεονέκτημα όσων κάνουν σινεμά και για άλλους λόγους, πέραν του μόνου λόγου για τον οποίο αξίζει να κάνεις σινεμά. Μόνο για να κάνεις καλές, (εμπορικές και συνάμα ποιοτικές), ταινίες, αξίζει να κάνεις σινεμά... Δεν συμφωνούν όλοι σε αυτό, ωστόσο. Δεκαετίες, τώρα, η, λεγόμενη, στρατευμένη, (η της συγκαλυμμένης προπαγάνδας), Τέχνη, «πρήζει», επίμονα, σε κάθε γωνιά του πλανήτη, «τους γενετήσιους αδένες, (στήθη γυναικών, όρχεις ανδρών)», όσων, από τους θεατές - όσων, από τους ακροατές, δεν είναι αμνοερίφια στην αντίληψη - πίθηκοι στην αίσθηση, μα, δεν είναι εκεί το θέμα.

Το ζήτημα και δη εν προκειμένω είναι ότι τα κινηματογραφικά έργα με θέμα τους αυτόχθονες, (τους ιθαγενείς της Αμερικής), είναι λίγα σε αριθμό. Ακόμη πιο λίγα, (ελάχιστα), είναι, συνεπώς, (=αναπόφευκτα), όσα, από αυτά, είναι και εμπορικά και ποιοτικά, συνάμα. 

Αφήνοντας, λοιπόν, κατά μέρος:

α) το ακαλαίσθητο, («χοντροκομμένο»), χιούμορ, αφενός, 

β) τον κινηματογράφο καλών -(φαινομενικά, τουλάχιστον, καλών)- προθέσεων, αφετέρου, (ο οποίος -σημειωτέον- ουδέποτε είχε σημασία, αφού και στην Τέχνη, όλα, εκ του αποτελέσματος, κρίνονται, τελικά), 

ε, όσο να’ ναι, θα συνιστούσε παράλειψη, από πλευρά μας, η αποσιώπηση των αιτιών για τα όσα αφήνονται να εννοηθούν ανωτέρω.  

Ή δεν γράφεται έτσι, (χαιρέκακα), από τους νικητές και η ιστορία - οπότε, (κατ’ επέκταση) και τα εννιά στα 10 κινηματογραφικά, ή, θεατρικά σενάρια;

«The Dispossessed…» by P. M. Nielson
«The Dispossessed…» by P. M. Nielson
Μόνο που το μέλλον των αυτόχθονων της Αμερικής, δεν κρίθηκε από την αδυναμία τους να κατασφάξουν, έγκαιρα, όσους περισσότερους μπορούσαν, από «τις καραβιές» των εξ Ευρώπης (προ)ερχόμενων μεταναστών, οι οποίοι, στην συνέχεια, κατέστησαν έποικοι στην πατρώα και μητρώα γη των Τσερόκι, των Ναβάχο, των Σιού, των Απάτσι, των Τσεγιέν, των Κομάντσι και των άλλων φυλών

Όταν έχεις στην διάθεσή σου ακόντια και ο ξένος εισβάλει «σπίτι» σου με κανόνια, δεν σου μένουν και πολλά για να επιλέξεις: Ή, στο …δίκαιο του …πολιτισμού του, υποτάσσεσαι, ή, ξεκληρίζεσαι.

«Ο διάβολος», (=η ευκολία και γρηγοράδα που διασφαλίζει η τεχνολογία), κερδίζει, πάντοτε - παντού. Όπως, όμως, διατείνονται, όσοι, από τους ηττημένους, είναι, επίσης, χαιρέκακοι, το, ανά 10ετία, τίμημα, (κόστος), για την χλωρίδα, για την πανίδα και για τους πιστούς «του διαβόλου», είναι και αυτό βαρύ και ευτυχώς, (που είναι βαρύ)!¹]

____________________ 
1 Ανάλογο, (βαρύ), είναι το τίμημα και όταν ο ξένος πεινά από κάθε άποψη, (από κάθε πλευρά). Ή …μήπως π.χ. κλέβει φρουρούμενες - καλά φρουρούμενες περιουσίες, (π.χ. κατοικίες), όποιος πεινά; Μόνον όποιος ξένος πεινά, (για φαγητό), αποφεύγει «να απλώνει χέρι» σε καλά φρουρούμενες περιουσίες; Ή …μήπως π.χ. βιάζει, συνοδευόμενες, από ιδιωτικούς, πόσο μάλλον, από δημόσιους, φρουρούς, κυρίες, όποιος, επίσης, πεινά, μιας και πάντοτε - παντού η πείνα για φαγητό με την σεξουαλική πείνα «πάνε πακέτο» - ε; Μόνον όποιος ξένος πεινά, (σεξουαλικά), αποφεύγει «να απλώνει χέρι» π.χ. στην, επί μονίμου βάσεως, συνοδευόμενη, (φρουρούμενη), κόρη, του τάδε υπουργού, ή, του δείνα εφοπλιστή;

«Ευχής» πολιτικό «έργο» θα ήταν, στις περιπτώσεις αυτές, οι αδύναμοι ντόπιοι «να έπαιρναν», στην κυριολεξία, «τα σκάλπ», όσων από τους δυνατούς ντόπιους είναι εκ του ασφαλούς και με το αζημίωτο, σε κάθε περίπτωση, ...φιλάνθρωποι. Πόσο μάλλον «τα σκάλπ», των, εκ του ασφαλούς, …φιλάνθρωπων ξένων, (δυνατών ξένων). Αν όχι να έγδερναν, κιόλας, με ξυράφι, ανάλογο, με αυτό που γδέρνουν γουρούνια, όσους καμώνονται τον ...φιλάνθρωπο με την δική σου περιουσία και όχι με την δική τους - «παίζοντας κορώνα γράμματα» την ασφάλεια των δικών σου παιδιών και όχι των δικών τους. Και να δήμευαν τις περιουσίες τους. Ακόμη και το να σκύλευαν τους τάφους των προγόνων, των, εν λόγω, ανθρωποειδών, θα ήταν δίκαιο πολιτικά - αν και απαράδεκτο ηθικά. Οιοδήποτε έλλογο όν το οποίο είναι άξιο για κλωτσίδια, μπουνίδια, κουτουλίδια, είναι -εξίσου- άξιο και για λοσταριές, ή, για μαχαιριές, ή, για σφαίρες στο κεφάλι του. Τόσο το ίδιο, όσοι και οι γύρω του, (τα τέκνα του, οι συνεργάτες του, οι φίλοι του, άπαντες), και δη μέχρι τρίτης, κατά το κοινώς λεγόμενο, γενεάς.

Δυστυχώς, όμως, οι αδύναμοι ντόπιοι, σε ανάλογες περιπτώσεις, (όταν η πίτα δεν περισσεύει ούτε καν για τους ίδιους), αποδίδουν τα δεινά τους, (τις κλοπές, τις δολοφονίες, τις ληστείες, τους βιασμούς), στους φυσικούς αυτουργούς, (στους εξαθλιωμένους ξένους), αγνοώντας, ή, παραβλέποντας, τους ηθικούς, (τους πολιτικούς), αυτουργούς. Και όμως, αυτοί που μοιράζουν ψωμί που δεν σου περισσεύει και «κρεμάνε από το τσιγκέλι» την ασφάλεια των ανήλικων παιδιών σου και των ηλικιωμένων γονιών σου είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την ανασφάλεια που βιώνεις σε όλους, ανεξαιρέτως, τους τομείς της ζωή σου, όχι, οι, από κάθε άποψη, «ρακένδυτοι», (πεινασμένοι), ξένοι. Αλλά …μήπως και τους αυτόχθονες, (τους ινδιάνους), στην Αμερική, έτσι δεν κατάφεραν, εντέλει, να τους ελέγξουν, μέχρι οριστικής, σχεδόν, εξάλειψης, όσων, (από δαύτους), αρνούνταν να αφομοιωθούν -ε; Κατά των αδύναμων λευκών αποίκων τους έστρεψαν. Διαχρονικά κοινή η τακτική των ανθρωποφάγων με όργανα, άλλοτε φασίστες, άλλοτε κομμουνιστές, άλλοτε αναρχικούς, ή, αλλιώς πως, με όργανα, πάντοτε - παντού, τα πλέον ανόητα - τα πλέον παράφρονα - τα πλέον αφελή μέλη του κοινωνικού σώματας, τα οποία, όταν - όπου, παύουν να είναι, πια, χρήσιμα, στους ανθρωποφάγους (εργο)δότες τους, καταλήγουν -δια της αλληλοεξόντωσής τους- «γέμιση» για τάφους.

commentary ©2016 yahooxaxaxouxa.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Από την 27η Απριλίου 2013 και μετά, δόθηκε, για πρώτη φορά, η δυνατότητα σχολιασμού των αναρτήσεων, σε αυτό, εδώ, το ιστολόγιο.

Πνευματικά δικαιώματα © 2010 - 2017 yahooxaxaxouxa.blogspot.gr όπου αναφέρεται, σημειώνεται.
To yahooxaxaxouxa.blogspot.gr δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες άλλων δικτυακών τόπων στους οποίους παραπέμπει μέσω «δεσμών» (links).

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP